Poradnik dla wystawców targów ślubnych – Targi Ślubne – Targi Młodej Pary

Poradnik dla wystawców targów ślubnych

Targi ślubne stanowią od lat atrakcyjną formę komunikacji umożliwiającą bezpośredni kontakt oferentów z odpowiednio dobranymi, potencjalnymi klientami. Współcześnie targi odgrywają dużą rolę dla przedsiębiorstw, pozwalając skutecznie walczyć o pierwszeństwo i prestiż w danej dziedzinie. Bez wątpienia takie wydarzenie przy odpowiedniej postawie jest wartościową formą komunikacji marketingowej i sprawdzonym sposobem pozyskiwania nowych klientów. Istotą targów z punktu widzenia potencjału marketingowego jest bezpośrednia sprzedaż, reklama, promocja czy Public Relations. Dzięki udziałowi w takiej imprezie wystawcy mogązrealizować w jednym miejscu i czasie wiele celów sprzedażowych.

Niniejszy Poradnik Wystawcy Targów Ślubnych powstał w oparciu o konkretne spostrzeżenia i obserwacje. Jego celem jest przekazanie praktycznych porad pozwalających w pełni czerpać korzyści płynące z uczestnictwa w targach. Dzięki naszej publikacji wystawcy będą w stanie jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę oraz zdobyć jak najwięcej nowych klientów.

Zaczynamy!

Przed targami ślubnymi…

1. Wybór najlepszych targów ślubnych

Z całą pewnością rozpoczynając proces wybierania odpowiednich targów ślubnych dla naszego przedsiębiorstwa, należy dokładnie zweryfikować ich listę pod względem własnych celów marketingowych. Ważnymiaspektami targów konsumenckich są między innymi frekwencja zwiedzających, walory i lokalizacja obiektu,atrakcje, konkursy oraz coraz popularniejsze warsztaty czy prelekcje. Jednak niezwykle istotna jest sama promocja wydarzenia, która pozwala na zebranie ogromnej liczby potencjalnych klientów, najlepszych wystawców z całej Polski oraz specjalistów uczestniczących w profesjonalnych prezentacjach i pokazach. Co ważne, warto zastanowić się także, czy targi ślubne, w których braliśmy już kiedyś udział, to jedyne wydarzenie, na jakie warto się wybrać? Być może lepiej sprawdzić coś zupełnie nowego i skorzystać z oferty organizatora innych targów!

2. Prezentacja oferty z partnerem

Wybierając najodpowiedniejsze dla nas wydarzenie, warto zastanowić się (zwłaszcza gdy jesteśmy nowicjuszami), czy nie wystąpić razem z partnerem w ramach jednego stoiska. Może być to szczególnie istotne dla małych, dopiero rozpoczynających działalność przedsiębiorstw. Dzięki temu mamy możliwość dodatkowego wsparcia podczas organizacji stoiska oraz odpowiedniego obniżenia kosztów uczestnictwa. Pamiętaj jednak, że nie każdy organizator targów ślubnych wyraża na to zgodę. Zatem przed wyborem wydarzenia należy koniecznie o to zapytać.

3. Wybierz charakter swojego udziału na targach ślubnych

Stoisko to rzecz kluczowa…Warto jednak korzystać także z pozostałych możliwości, jakich dostarcza każdy profesjonalny organizator targów. Dzięki jego zaangażowaniu możemy wybrać spośród wielu dodatkowych form promocji. Możliwości jest naprawdę dużo: pokazy, prelekcje w specjalnie przygotowanych salach konferencyjnych, wystąpienia na scenie itp. Nie zapominajmy przy tym również o innych formach promocji! Insert ulotek, reklama w katalogu targowym, ogłoszenia w zasięgowych social mediach organizatora to tylko kilka ze sposobów uskuteczniających sprzedaż na targach ślubnych. Każde z takich działań zwiększa nasze możliwości i pozwala na lepsze oraz bardziej atrakcyjne zaprezentowanie danej oferty.

4. Rezerwowanie powierzchni wystawienniczej na targach ślubnych

Po wyborze najlepszego dla nas wydarzenia przychodzi moment rezerwacji stoiska. Każdy organizator targów ustala własne sposoby i warunki procesu rejestracji. Dlatego też sprawdź możliwości danego obiektu oraz oferty. Dopytaj również o szczegóły ipromocyjne warunki, z którym możesz skorzystać. Jak wygląda proces rejestracji? Przykładowo, rejestrując się na Targi Młodej Pary, wystarczy wypełnić krótki interaktywny formularz zamówienia. Całość trwa maksymalnie 1 minutę. W takim systemie wyeliminowany został również obowiązek odsyłania podpisanych dokumentów zamówienia. Wczesne zgłoszenie udziału pozwala najczęściej na wybór najkorzystniejszej dla nas lokalizacji oraz stoiska narożnego lub wyspowego(sprawdź, czy organizator nie pobiera za nie dodatkowych opłat!). Bardzo często zdarza się również, że firmy, których właściciele byli zadowoleni z udziału, zaraz po zakończeniu rezerwują powierzchnię na kolejną edycję…

5. Wielkość stoiska na targach ślubnych

Jak duże powinno być stoisko? Jako organizatorzy targów ślubnych – często słyszymy, gdypotencjalni wystawcy zadają nam to pytanie. Odpowiedź jest prosta… Postaraj się już na tym etapie mieć pomysł na swoje stoisko.Ważne, aby odpowiadało Twoim oczekiwaniom. Zwróć uwagę na to, czy zmieścisz na nim własne wyposażenie, czy będziesz w stanie przeprowadzić zaplanowane atrakcje iczy zdołasz swobodnie rozmawiać z potencjalnymi klientami. Pamiętaj również o tym, że wygląd stoiska ma istotny wpływ na to, jak Twoja oferta zostanie odebrana przez potencjalnych klientów, odwiedzających targi ślubne.Twoje usługi muszą zostać zaprezentowane w przejrzysty i zwracający uwagę sposób. Dzięki temu osoby, które odwiedzają targi ślubne, z łatwością zauważą, co masz do zaproponowania, i będą bardziej chętne do prowadzenia rozmów.

6. Powierzchnia zabudowana vs niezabudowana

To również jedno z najczęściej pojawiających się pytań zadawanych zwłaszcza przez firmy biorące udział w targach ślubnych po raz pierwszy. Wyjaśnijmy, na czym polega ta różnica!
Powierzchnia niezabudowana– jak sama nazwa wskazuje, to pusta powierzchnia bez żadnych ścian, dodatków, oświetlenia itd. Szczególnie polecana i wybierana jest przez firmy, które chcą zaaranżować stoisko w całości po swojemu lub budują stoiska indywidualne.

Powierzchnia zabudowana(stoisko standardowe) – w skład takiej powierzchni wchodzą:
 

  • zabudowa – posiada najczęściej białe ścianki. Sprawdź, w jakim systemie buduje stoiska organizator Twoich targów. Standardem jest tutaj przeważnie oktanorm. Niestety zdarza się, że niektórzy organizatorzy używają starych, przestarzałych systemów. Zwróć na to uwagę! Twoje stoisko to przecież Twoja wizytówka;
  • oświetlenie (zazwyczaj jeden halogen na każde 3m2 stoiska);
  • wykładzina;
  • kosz na śmieci;
  • przyłącze energetyczne;
  • dodatkowo mogą również pojawić się krzesła, lada lub stolik.

7. Wyposażenie dodatkowe

Wszelkie stoły, krzesła, lady, gabloty itd. często są niezbędne do zaprezentowania oferty na targach ślubnych. Zasadniczo istnieją dwie drogi wyboru, a każda z nich ma oczywiście swoje plusy i minuty. Zlecenie organizatorowi dostarczenia dodatkowego wyposażenia wiąże się z kolejnymi kosztami. Jednak w dniu targów ślubnychcałe wyposażenie będzie już na Ciebie czekało na wynajętym stoisku. Możesz również przywieźć dodatki samodzielnie, oszczędzając w ten sposób pieniądze. Którą z tych opcji lepiej wybrać? To zależy już tylko od Ciebie!

8. Analiza warunków uczestnictwa oraz regulaminu targów ślubnych

Wydaje się oczywiste, prawda?A jednak!Praktyka mówi zupełnie coś innego. Regulamin Targów Ślubnych i warunki uczestnictwa to Twoja najważniejsza lektura na długo przed rozpoczęciem wydarzenia. Znajomość treści takich dokumentów pozwoli Ci na zdobycie wiedzy dotyczącej konkretnych szczegółów umowy, praw, ale i możliwości. Dzięki nim wiesz, na co możesz sobie pozwolić i jak jeszcze bardziej uatrakcyjnić własną ofertę.